ניהול קיבוצים - מיזוג כלבו מרכולית - מתכון מנצח למקום תוסס, מבוקש ורווחי

מיזוג כלבו מרכולית- כך תהפכו את הענף המחודש למרכז תוסס, מבוקש ורווחי

שלב ראשון - הגדירו ערכים למקום החדש

  • השיקול הכלכלי מחייב לאגם משאבים, להתייעל, לחסוך עלויות וכמות עובדים. הסביבה הופכת תחרותית יותר ויותר. עסקים מתחרים נגישים מאד לחברים שיש להם רכב, עובדים בחוץ וקונים באינטרנט. אם חברים בעלי כוח קניה גדול יקנו בקיבוץ, כל הקהילה תרוויח. לכן חשוב להשקיע במקום, בשירות, בשיווק וקידום מכירות, ולעודד קהל קונים נאמן.

  • השיקול הקהילתי מדריך לשמור על ערכי ליבה של הוגנות, צניעות, מצרכים בסיסיים בעלויות נמוכות, שירות מקומי מכבד ואיכותי - קודם כל עבור חברים שקונים רק בקיבוץ.

  • השיקול החברתי מזמין לייצר מקום מפגש אטרקטיבי ומהנה, בילוי עם ערך מוסף שמעורר עניין ומושך קבוצות משתמשים מפולחות.

  • השיקול העסקי מכוון לשיתוף פעולה עם עסקים וענפים נוספים, ופותח הזדמנות ליוזמות חדשות סביב המקום החדש.

  • השיקול הפרטי משפיע על המשתמש וגורם לו לבחור אם להיות חלק מהלקוחות או הצוות. זה מה שבסופו של דבר יכריע את הצלחת המקום. אחד הכלים החשובים הוא סקר לקוחות תקופתי, ופרסום אמנת שירות שמקיימת הבטחות ומתעדכנת לאור הסקר. 

  • השיקול התפעולי והאסתטי דורש מבנה חדש או משופץ להתגאות בו. מואר ומטופח, מאיר עיניים ומתוכנן היטב, שמשקיעים בו הרבה מחשבה, מתאים בצורה אופטימלית לצרכים ולרצונות המשתמשים. הרבה יותר נעים, נוח וקל לעבוד במקום כזה, לתפעל סחורה וספקים, לתת שירות מעולה ולהיות שותף לחוויית הקניה והבילוי.  

שלב שני - מפו וטפלו במכשולים שמעכבים את המיזוג

  • גורם פיזי - האם אותר מבנה או מקום מתאים, שפינויו או הכנתו מתעכבים?

  • גורם כלכלי - האם חסר תקציב להשקעה במבנה או בציוד?

  • גורם תכנוני - האם התכנון אינו מלהיב ומתקשה להציג פתרון אטרקטיבי לכל האתגרים התכנוניים?

  • גורם ניהולי אנושי - האם המנהלים מתעכבים בהובלת המיזוג כי הם מתקשים להתמודד עם התנגדות למהלך?
    מיזוג עסקי מכניס אי וודאות לשני עסקים שהתרגלו להתנהל בנפרד, וכל אחד התנהל באופן עצמאי בממלכה משלו.
    בכל אחד מהעסקים יש מי שחושש שיאבד מקום עבודה, חברים, תחושת שייכות, מתנגד שיתערבו לו בעבודה ויגידו לו מה לעשות, ולא רוצה לוותר על יתרונות ומעמד שרכש. בכל אחד מהעסקים מתעוררות ציפיות, חלקן מוגזמות, לנצל את ההזדמנות לשפר תנאים ולהגשים חלומות שחיכו להם זמן רב. 

שלב שלישי - הקימו צוות ביצוע לפרוייקט

האתגר שלכם הוא להקים צוות עם מוטיבציה ויכולות אנושיות וביצועיות, שיתגבר על הקשיים לטובת האינטרס המשותף של הציבור. בצוות יהיו מנהלי הכלבו והמרכולית, מנהלי ענפים רלוונטיים כמו רכז בניין ורכז שירותים, וחברים נוספים שיעלו את  היצירתיות, החיוניות ויכולת הביצוע של הצוות. מנו חבר צוות אחראי לכל תחום וגורם שמיפיתם וזיהיתם בשלבים הקודמים. הכינו תכנית פעולה משתפת ושקופה לעובדים ולציבור, והתקדמו על פי לו"ז מוסכם.

רוצים לחסוך זמן ולהתחיל נכון?

התחילו ביום ייעוץ מרוכז לגיבוש פתרון מוסכם, בעזרת ייועץ ארגוני ו/או אדריכל

היום יתחיל בסיור ודיון מונחה עם המנהלים והעובדים הרלוונטיים, מציף את כל החלופות המוכרות, צרכים, דילמות, רעיונות וחלומות. במשך היום יערכו פגישות אישיות, אבחון ובדיקת חלופות, כשהמנהלים והעובדים זמינים להתייעצות ומענה לשאלות. בסיומו יערך דיון בפורום מצומצם להצגת אבחון, חלופות זמינות וגיבוש פתרון מוסכם, ורשימת נושאים לבדיקה ותמחור.

פנה אלינו לתאום יום ייעוץ- agada@agada.co.il

 

תמחור משרות קיבוצים שיתופיים

 

 

מויש אבן ניר - מנכ"ל אגדה אסטרטגיה

יועץ ארגוני בכיר, יועץ להנהלות קיבוצים ומפעלים בתעשייה הקיבוצית. מומחה בניהול קונפליקטים ומשברים ארגוניים, ומנוסה מאד בייעוץ לקיבוצים. חונך ומכשיר יועצים ארגוניים ומנחה סדנאות לפיתוח מנהלים.


התייעצות ראשונית חינם

052-2828021

agada@agada.co.il


לרשימת קיבוצים לקוחות אגדה  לחץ כאן

 

 

קרא עוד על ניהול קיבוצים